perjantai 12. helmikuuta 2016

"Minä riitän ja ansaitsen ihanan elämän."

Vaikka mulla onkin teille raportoitavaa Deitti Numero Kakkosesta, olen sitä mieltä, että tämän jo yli vuoden kestänyt yksinoloaika on ollut hyvinkin kasvattavaa. Se oivallus; ettei unelmien prinssi  tuo ikuista onnea. Että yökerhot ovat mulle ihan no-no tällä hetkellä, en vain jaksa niitä, elämässä on niin paljon muutakin. Että onni ja autuus eivät löydy koskaan toisesta ihmisestä. Ensin on oltava harmoniassa itsensä kanssa, ihan jo siksikin, että itsestä löytyvä onni on kaikkein kestävintä laatua. Se vaatii töitä, on epämukavaa mutta on ainoa tie. Sellaista onnea kukaan ei voi koskaan viedä pois.

Muutama lainaus Heli Thorénin ja Sara Karlssonin Ehjäksi - kertomus hyvästä erosta, jota voin lämpimästi suositella kaikille sinkuille, ei vain pelkästään eronneille:

”Alan ymmärtää, että pakenen itseäni pohtimalla miehiä. Tiedän, että olisi helpompi olla jonkun kanssa yhdessä. Voisin keskittyä alkuhuumaan, enkä olisi yksin, käymässä läpi tätä kaikkea.”

”Alan pikkuhiljaa uskoa, että oikea ihminen tulee elämääni, kun olen valmis. Hän ei löydy etsimällä yökerhosta, vaan törmään häneen silloin, kun huolettoman onnellisena ostan kioskista jäätelön ja istun puiston penkille nauttimaan. Hän tulee vastaan juuri sillä hetkellä, kun en mieti, että jonkun olisi nyt syytä tulla vastaan. Suhdetta ei tarvitse rakentaa, vaan se alkaa pakottomasti. Ja juuri sillä hetkellä, kun aika on oikea.”
Mä haluun ton! Not!

”Alan pikkuhiljaa oivaltaa, etten oikeasti tarvitse elämääni ketään. Uskallan jo yhä useammin ajatella, että minä riitän ja olen hyvä juuri näin. Minä riitän ja ansaitsen ihanan elämän. Minä. Oivallus tuntuu samaan aikaan voimaannuttavalta ja pelottavalta. Kukaan ei nikkaroikaan elämäni raameja puolestani, eikä ainakaan osaa maalata juuri oikeanlaista kuvaa niiden sisäpuolelle. Minun on itse tartuttava siveltimeen. Ja todella mietittävä, mitä elämältäni haluan. Kysyn itseltäni: jos voisin elää millaisessa elämässä tahansa, millainen elämäni olisi?”

”Jos asiat ovat sekaisin jollain hetkellä, ne ovat vain järjestymässä uudelleen. Pitkällä aikavälillä kaikki muuttuu aina paremmaksi.”

Valoisaa viikonloppua!!

Ps. Boldaukset omiani.

2 kommenttia:

  1. Just näin!!
    Se tulee, kun on sen aika.
    Rutistus!

    VastaaPoista
  2. Just niin! Tuossa oli monta hyvää ajatusta - ihan huippua suorastaan :) Elämä on tosiaan joskus sotkua, mutta ehkä se vaan järjestyy uudelleen ja lopputulos onkin parempi!
    Valoa ♥

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!