tiistai 20. syyskuuta 2016

Haribon madoista

Olenko kertonut, että opiskeluaikoina siivosin SAS Royal Hotellissa kesät ja viikonloput? Se oli opettavaista aikaa nuorelle naiselle, siinä oli minuuttiaikataulu siivota huoneita, joiden siivoustasoa kontrolloitiin esimiesten taholta päivittäin säännöllisesti. Pienikin pölytippa sai aikaan palautteen kerrossiivoojalle. (Neljän tähden hotellissa siivoustahti oli n 15 min per huone vaikka lakanat vaihdettin tuolloin vähintään joka toinen päivä, pölyt, imurointi, kylppäri jne...)
Juuri tämän taustan vuoksi, pyrin antamaan siivoojalle vapautuksen yhden huoneen osalta, ihan vain sen vuoksi, että itse aikoinaan koin suuremmoista ILOA kun pystyin löysäämään siivoustahtia per huone 2-3 minuutilla jos edes yksikin huone ei tarvinnut siivousta. Ja by the way, harva hotellissa tarvitsee päivittäistä siivousta, noh en ainakaan minä tarvitse, mutta ehkä olen niin siisti ihminen ;)....

Lomani on pian loppumassa ja olen pitänyt siivousvapaita neljä kertaa viikon aikana, jättämällä "do not disturbe"- lapun oveen. 
En tiedä onko niistä ollut hyötyä, mutta jotain iloa kuitenkin kenties jollekin. 
Tänään kun palasin rannalta huoneeseen, oli siivooja jättänyt pöydälleni HARIBO pussin hedelmämatoja kiitos-sanojen kera. Juuri näitä nameja olin ostanut jo pariin otteeseeen itse, juuri samoja pusseja olin levitelty huoneessani sinne tänne (haribon irttarit ovat parhaita!). Voitte siis kuvitella, miten henkilökohtaiselta siivoojan "tervehdys" tuntui.
Pieni voi olla suuri ilo. Ainakin minulle.

4 kommenttia:

  1. Olipa hieno tervehdys siivoojalta, ymmärrän että ilo oli suuri.

    Minä välillä levittelen kaikki tavarani niin pitkin huonetta ja sänkyä (hyh mikä possu olenkaan) jolloin on helpompi jättää koko päiväksi do not disturb kyltti oveen. Kun olimme kuopuksen kanssa Maltalla, niin siellä piti asukkaan kuitata siivouslistaan, että ei halua siivousta. Aivan älytön järjestelmä, joku raukka sitten laukkasi ovella hakemassa kuittauksia iltapäivällä.

    VastaaPoista
  2. Awww, ihanaa huomioimista puolin ja toisin :)

    VastaaPoista
  3. Olipa kiva kiitos siivoojalta. Ja sun oli kiva huomata, että se tiesi, että sä tiedät ;)
    Samallatavalla mäkin koetan oman ammattini ollessa kyseessä, auttaa duunaria, silloin kun olen asiakkaana, vaikkei se niin tapoihin kuulukaan. Mutta kun tietää, mitä se on, niin auttaa mielellään.
    Tervetuloa kotiin!

    VastaaPoista
  4. Mahtavaa! Se on kyllä ihan totta, ettei sitä hotellihuonetta tarvitse siivota joka päivä, jos siellä yksinään on. Kyllä se varmasti tuntuu siivojasta tosi mukavalta.

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!