torstai 9. maaliskuuta 2017

Polkkatukkaisen nutturarakkaus

Pääsin eilen vihdoin viimein kampaajalle ja tukkaa pätkäistiin 2 cm. Oi onnea, olo oli kuin miljoonan dollarin voittaneella varsinkin kun olin hiihdellyt kuukauden verran nutturakampauksissa! Kyllä se vaan on niin, että tässä iässä kun maanvetovoima alkaa tehdä tehtäviään, ilme napakoituu hurjasti hiusten leikkuulla. Olo on heti jotenkin freesimpi ja elinvoimaisempi!

Minähän olen nuttura- ja ponnarityttö henkeen ja vereen, mutta koen, että suomalainen hiuslaatuni eli hyppyrotan värinen ohut liurutukka ei ole mitenkään optimaalinen  nutturakampauksiin. 


Olen kuitenkin tehnyt syväluotaavaa pohjatyötä eli lukenut naistenlehtiä ja blogeja, jotta osaan loihtia melko kivannnäköisen nutturakampauksen aina siinä vaiheessa kun polkkatukkani alkaa olla ylipitkä, ja haluan säästää muutaman lantin venyttämällä kampaajakäynnin väliä. 

Tässä mainiot ohjeeni nutturantekoon:
  1. Hiuspuuteri!!! Rakennetta ja pitoa hiuksiin saa hiuspuuterilla ja -lakalla, mutta  muutkin mömmöt ajavat saman asian. More is more, eli älä säästele hiuspuuterin käyttöä!
  2. Kun hiukset ovat ponnarilla, tupeeraa poninhäntä, jonka jälkeen kierrä tukka vinkeälle nutturalle. Käytä tarvittaessa apuna pinnejä ja hiuslakkaa 

Nutturat on siitä ihania, että ne toimivat hyvin jo vähän rasvoittuneessa ja liiskaantuneessakin tukassa ja ovat kuitenkin nättejä ja näyttäviä.

Takana ovat ne ajat jolloin nutturakampauksia käyttävät vain takakireät vanhat piiat (vaikka vanhapiika olenkin ;)) Nuttura on uusi musta, uskallan jopa väittää!

Olkaa hyvät ja hurjan mukavaa päivää!


Kuva

Kuva


14 kommenttia:

  1. Minäkin juuri eilen varasin ajan kampaajalle ja pääsen sinne jo HUOMENNA, ihanaa! En tiedä mistä se johtuu, mutta mä varaan ajan kampaajalle aina ihan viime hetken hädässä ja sitten on jo tosi kiire, ei kestäisi enää päivääkään... Olen tässä kasvatellut pidempää mallia ja nyt taas kerran mietin, että pitäisiköhän pätkäistä ihan lyhyeksi...

    Ihanaa, aurinkoista päivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä siinä onkin, että kampaajalle pitää päästä JUST HETI eikä viikon päästä :D
      Tunnistan ton saman itsestäni :)

      Ihanaa viikonloppua!

      Poista
  2. Kampaajalla käynti saa aina fressimmän näköiseksi. Tai no ero ei varmaan olisi niin selvä, jos kävisi kerran kuussa. Mun pitäisi käydä leikkauttamassa otsatukan pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kampaajalla käynti on yksi hemmottelumuoto. Taivas suorastaan!

      Nyt mars sinäkin kampaajalle :D
      Ihanaa loman jatkoa!

      Poista
  3. Sä oot niin upea polkassas.
    Mä haaveilen pitkästä tukasta et saisin nutturan, mutta fakta on et mulle sopii vaan lyhyt tukka.
    Jatkan ranskalaispörrö elämää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinä upea ranskatarpörrö, ja muista punainen huulipuna!!

      Poista
  4. Hei Elisa! Vihdoinkin oli sopiva aika tulla katsomaan blogiasi. Ja tottakai kivan blogin ukijaksi jäin.
    Hymyilytti tämä postauksesi. Minä olen ollut melkein koko elämäni polkkatukka(tyttö). Mutta nykyään se on melkein aina ponnarilla. Nutturaa pitäisi kokeilla. Sinulle sopii hyvin polkkatukka. Se on reippautta! Ja kivan nutturaohjeen laitoit.
    Tukka hyvin, kaikki hyvin :)
    Kivaa torstaita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun tulit käymään, tervetuloa uudestaan.

      Ja hauska kuulla, että sinäkin olet polkkatukkatyttöjä aka ponnarityttöjä Molempi parempi eikös :D

      Näkyillään puolin ja toisin!!

      Poista
  5. Vannon myös hiuspuuterin nimeen. Nimim. lirutukka täälläkin ja myssy päässä töissä koko päivän :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiuspuuteri rulettaa, se on lirutukan paras ystävä!

      Poista
  6. Kuulostaapa ihan minulta mutta pistänkö paremmaksi? Olen käynyt kampaajalla viimeksi syystalvella 2015! Tiedän, tämä ON kamalaa ja siltä näyttääkin. Ponnari ja nutturat on rock, pop ja kaikkea sellaista, paitsi baskerin kanssa ei voi laittaa yläponnaria, kun se pullottaa omituisesti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LOL. Yläponnari ja tiukka pipo on myös "ei"...siinä melkein tulee jotain törkeitä mielikuvia :D

      Mut hei upealta näytät, joten mitäpä sitä kampaajalle menemään?

      Mä kyllä joskus tasoittelen itsekin tukkaa....lopputulos on tosin com si com sa :D

      Poista
  7. Nutturat ovat ihania. Itse pidän hyvin lyhyttä hiusmallia eli en koskaan saa nutturoita tai muuta mukavaa kampausta. Olen niin kapeakasvoinen, että pitkissä hiuksissa näytän aivan sairaalta. Ja laiska kun olen niin pään pitää olla mallia pese ja pidä.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  8. Hiuspuuteri on parasta myös minun hiuksille! Hyvältä näyttävät sinun hiuksesi!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!