Tallinna on aina hyvä idea- vaikka vähän sähläisikin

keskiviikko 2. elokuuta 2017

Tallinna on vaan kertakaikkisen ihana, ihan vaikka päiväseltään menisi. Tällä kertaa matkasimme äidin kanssa ja aiheena olivat hemmottelu ja kauneudenhoidolliset tarpeet.

Mutta olipa taas sähellystä - mikä siis mun kohdalla- kuuluu aina silloin tällöin asiaan. Jotenkin välillä tuntuu, että tämä sählääminen vaan lisääntyy mitä vanhemmaksi tulee. Voisin alkaa kirjoittamaan ihan omaa, erillistä, SÄHLINKIBLOGIA. Jos aikaa vain kaikelta sähläämiselta ja väännölta jäisi.. Harvemmin jää. :)

Ensinnäkin nukuin aamulla pommiin. Herätessäni kännykän ruudulla luki klo 5:35. Olin varma, että olin laittanut herätyksen. Mihinkään hälytykseen en ollut kuitenkaan herännyt. Aikaa ei ollut hukattavaksi. Bussi lähtisi 15 minuutin kuluttua, wtf. Puhelin oli mennyt johonkin kummaan "ei häiritse tilaan", miksi  tai miten ....ei tietä, eikä herättänyt klo 5 niin kuin piti. Että oli kuulkaas lentävä lähtö, mutta ehdin kuin ehdinkin bussiin, jopa ripsarit sain silmiin :)  Melkoisen hyvä suoritus, sanoisin!

Noh laivaan päästiin ihan kunnialla vähintään 100 muun japanilaisen kanssa, ja matka menikin sutjakkaasti Snackbar- kahvilassa torniolaisen motoristipariskunnan kanssa turisten. Olivat ihan älyttömän mukavia ihmisiä, on se vaan aina mukava tutustua uusiin ihmisiin.

Tallinnan päässä sählinki vain jatkui, autuaan huonomuistisina kävelimme ensin kampaamon vanhaan osoitteeseen ja kyllä oli ihmetys suuri, kun paikassa toimikin joku ihan toinen yritys. Siinä sitten paniikissa soitetaan kampaajalle, ja yritetään hätäpäissään löytää uusi osoite. Kielimuurin vuoksi puhelu kesti 10 minuuttia ja välillä tuntui, että sokea yritti ohjata kuuroa.... Noh pääsimme kuin pääsimmekin vain 15 min myöhässä hikisinä maaliin ja tukat saatiin kuin saatiinkin hyvään kuntoon!

Siitä sitten kahvittelemaan Kaupamajan kahvilaan, ja kevyttä alemetsästystä. Onneksi en löytänyt kuin yhden Zaran mekon, joka oli -70% alessa, eikä siis maksanut käytönnöllisesti katsoen oikein mitään. Säästöä kaikki tyynni :P! Myös Kalev suklaata piti ostaa tietenkin!

Olin toukokuisella reissulla niin ihastunut Rataskaevu 16- ravintolaan, että yritin saada varattua sieltä pöydän meille. Paikka oli kuitenkin täynnä ja meille vinkattiin ravintolan uudempaa sisar- ravintolaa, joka sijaitsi ihan samoilla huudeilla. Väiken menusta löytyy paljon samoja annoksia kuin vanhemman sisaruksen listasta, ja myös täällä pääsee nauttimaan tarjoilijoiden viesteistä, joita saattaa löytyä niin kuiteista kuin myös erimerkiksi kahvikuppien aluspapereista. Mikä sisustukseen tulee, paikka on tyylikäs ja fressi, mutta samalla mukavan eloisa ja rento.  Suositteluni Väikelle, vaikka samalla törmäsimme ongelmaan nimeltä ylensyöminen.

Laivaan jonottaminen olikin sitten hiukan stressaavaa, kun huomasimme että, laivalle tullessa tarkistettiin passit ja laivalippu. Juurikin siinä vaiheessa huomasimme äitini kanssa, että äitini laivalipuissa luki Omankaton alla blogi-Tuulan nimi, olinhan ollut alunperin menossa laivalle hänen kanssaan. Joopa joo. Semmoinen nimen vaihto laivalippuihin olisi pitänyt tehdä. Niinpä. Laiskuudesta sakotetaan. Kauhukuvat piirtyivät verrkokalvoillemme: rupea siinä sitten selittelemään väentungoksessa laivayhtiön edustajalle miksi lipuissa oleva haltija ei ole sama kuin lipun haltijaksi nimetty henkilö. Huokaisimme helpotuksesta kun juuri äitini lippua ei katsottu kunnolla. Loppu hyvin kaikki hyvin. Paluureissu sujui japanilaisen opiskelijatytön kanssa jutustellessa, eli seuraa saimme taasen kerran. Muutama ostoskin tehtiin, joista lisää myöhemmin.

Nyt hermojen lepuuttamista, oli sen verran stressaava Tallinnan matka ;)

Iloa sadepävään!

29 kommenttia :

1. :)

aika iloinen ja vauhdikas reissu teillä!

1. No oli, olen edelleen ihan puhki. Ihanaa viikkistä. <3

2. Sä mitään sählää, se on vain elämää :D Reissukuume on vaan niin kova, kunpa pääsis edes päivän pyrähdykselle jonnekin...

1. Suosittelen lämpimästi Tallinnaa, se on vaan niin kiva aina. Ja ne ravintolat ja kahvilat...ja herkut, eli laihtumaan ei tiettykään pääse.

Muiskuja <3

3. Heh heh hee, melkoisen sähäkkä lähtö aamulla, kampaaja toisessa korttelissa, ravintolakin vaihtui ja laivalippu sekaannus, on siinä yhdelle päivällä villiä menoa ihan tarpeeks :D. Välillä se elämä vaan on!

1. Tekevälle sattuu ja nolouden jakaminen auttaa aina :D
      Kivaa viikonloppua!

4. Pisteet nopeasta lähdöstä ja siitä että heräsit ilman kelloa. Sähläys kuuluu elämään 😉

1. Niin kuuluu, ja erityisesti joidenkin nimeltä mainitsemattomien elämään :D

5. Hesasta onkin kiva lähteä käymään päiväseltäänkin Tallinnassa, mutta täältä kehä kolmosen ulkopuolelta on aina ensin matkustettava sinne satamaan. Tylsää.

Teillä on ollut aika vauhdikas reissu, mutta hei, tekevälle sattuu, niinhän sitä sanotaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Rataskaevu 16 on hyvä ravintola. Pitääkin tsekata seuraavalla Tallinnan reissulla tuo sen sisar. Kiitos vinkistä!

1. Samaa juteltiin tuon torniolaisen pariskunnan kanssa, heillä vasta onkin reissattavaa jos Tallinnaan menee. Kyllähän se vaatii extra efforttia ja lomapakkoa.

Väikettä kannattaa ehdottomasti kokeilla <3

Ihanaa viikkistä!

6. Sanoisin, että melkoisen vauhdikas Tallinna-päivä! Lisäksi lukiessa tuntui siltä, että olet ajatellut itsesi japanilaiseksi, kun kirjoitit, että ainakin 100 muun japanilaisen kanssa. Hymyilytti hiukan, kun näytät kyllä liian vaalealta ja pitkältä japanittareksi. Onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin ja äitikin pääsi laivalla kotiin. Meillähän pikkujouluporukasta 4 jäi Tallinnaan, kun eivät ole porteilla ajoissa! Ihanaa elokuuta!

1. Hah teidän pikkujouluja....kyllähän sitä sattuu ja tapahtuu aina silloin tällöin, enemmän ja vähemmän noloja asioita. Tämä elämä olisi aika tylsää, jos ei koskaan mitään tapahtuisi. :D

7. Olipas kiva lukea! Vauhdikas reissu🤗🤗😊😊💞

8. Huh mikä reissu, mutta tulipahan tehtyä :)
    Hienot tuli hiuksista, ihastelin niitä instassa.

1. Kiitos, mä tykkään näistä kauhiasti. Ihanaa viikonloppua Outi <3!

9. Vuosi sitten kävin tuossa harvinaisen hyvässä kampaamossa, mutten tiennyt osoitemuutoksesta. He luulivat , ja meikäläinen luuli. Hieno reissu vanhemmallekin daamille. Laivalla oli meikäläisen mielestä muutama sata kiinalaista turistia, ja japanilaisia jokunen. Tyylikäs pöytäseuramme Japanista oli yksilömatkalla; viehättävä nuori nainen hyvine tapoineen. Kiitti seurasta!

1. Kiinalaisia tai japanilaisia....kovin samannäköisiä mun silmään :D

Kiitos seurasta muru!

10. Hyvä hyssykät mikä reissu. Ihailuni siitä et ehdit laivaan. Ja löysit kampaajan. Hyvä tulos.
    Superior tolle kuvalle susta. Älyttömän ihana. Puskurin.

1. Kiitti muru. Lyhyt tukka on mun juttu, tekee vaan mieli sukia omia ihania kutreja :).

11. Omg ja hih ja huh, ja mahtia että ehdit laivaa, you did it! Mutta toi lippusäätö, voi kauhistus, mutta vissiin kotimaahan aina pääsee, mutta eipä ole kiva maksella tahi selitellä lisää. Ai et oot huippu ja on hytinä, että kimpassa me saatais aikaan paljon <3

1. Kun elää niin sattuu ja tapahtuu ja se on sitä täyttä elämää. :)

Me varmasti saatais kauheasti aikaan....ainakin hämmennstä tai kaaosta. EHkä enemmänkin ;D
      Ihanaa viikonloppua Tiia. <3

12. omg tulikohan mun kommentti vai ei, kun kato piti katketa tietty nettiyhteys kun olin kommentoimassa tähän. Eli omg hih ja huh, mikä äkkilähtö, mutta you did it! Voin kuvitella kauhun, kun tajusitte tuon lippuhommelin. Mulla on niin vahva hytinä, että sun kanssa voitais saada kahden paljon aikaiseksi, eri asia sitten kannattaako kahden sählärin lähteä mihinkään hih kimpassa <3 muiskuja oot paras <3

13. No onpas teillä vain sattunut kommelluksia ja tuo lippujuttu kuulostaa juuri niin meikäläisen hommalta kuin olla voi. Hukkasin miehen lentolipun Turkin lentokentällä, tai siis mieheni hukkasi sillä hän ei ollut huomannut että olin laittanut hänen lippunsa hänen laatikkoon kun mentiin tullitarkastuksesta läpi, no siihen laatikon reunaan se lippu hänellä sitten myös jöikin. Jossain vaiheessa hän huomasi sen olevan hukassa ja siitäkös se stressi vasta alkoikin. No eihän sitä lippua enää tarvittu kun mehän olitiin menty jo kaikki portit läpi, enää vaan koneeseen nousu ja siellä he selvittivät asian ilman lippuakin.

1. Hah tota teidän kommellusta, ihan hilarious <3.

Muiskuja!

14. Hyvä, että ksikki meni lopuksi kuitenkin hyvin! Vaikka Tallinnassa olen käynyt yli 20 v. säännöllisesti, silti sieltä löytyy aina jotain uutta. Tänä kesänä en ole kauounkiin ehtinyt vsikkasain sinne hääkutsunkin-tuntuu, ettei tänä kesänä ole oikein mitään saanut aikaiseksi. Täytyy sitten vaikka joltain työreissulta jäädä viikonlopuksi kaupunkiin.

1. Tallinna on vaan niin ihana, uudistuva ja jotenkin mannermainen.

Ihanaa viikkistä!

15. Voiko Tallinnassa (tai missään) edes käydä sähläämättä?!
    T: perjantaina Tallinnan laivasta myöhästynyt

16. Voiko Tallinnassa (tai missään) edes käydä sähläämättä?!

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!