Ihana Miitta

Harvasta naistenlehden jutusta olen inspiroitunut yhtä paljon kuin uusimassa Me Naisissa olleesta Miitta Sorvalin "Elämäni oivallukset". Olen aina tykännyt hänen rehellisyydestään ja avoimuudestaan, tämä nainen ei pelkää kertoa ajatuksistaan. Ja onhan hän upea näyttelijä,  onnekseni olen saanut häntä monesti teatterinäyttämöllä (esim "Kaikki äitini, kaikki tyttäreni" oli loistava).

Muutama nosto Miitan oivalluksista:

-   Rakkaus on niin iso asia, että siitä puhuessa kuulostaa helposti banaalilta. Sen verran olen oppinut, että rakkautta ei voi vahtia tai varmistella. Pitää luottaa, elää ja antaa muidenkin elää.

- Vanhemmuudessa voi tehdä virheitä ja silti onnistua.

- Kaikissa aiheissa äärilaidat ovat vaarallisia, ja varon niitä.

- Koska en voi tietää, minkä ikäiseksi saan elää, kiitän jokaisesta vuodesta - kiitos. huolehdin itsestäni nukkumalla hyvin, se on mielelle oleellista. On myös tärkeää olla välillä yksin. En kuntoile, mitä nyt hyötyliikun viipottelemalla paikasta toiseen. Mitä täällä nyt kroppaansa treenaamaan, kun huomenna saattaa kuolla eikä siitä ole arkussa hyötyä. Hirveää rehkimistä ihan turhaan.

- Elämästä pitää nauttia ja sen olen osannut.

- Olen intohimoisesti kiinnostunut kotimaisesta designista. Keräilyssäni ei ole kyse omistamisesta vaan vilpittömästä ilosta. Ei ole ollenkaan yhdentekevää, millaisesta mukista aamukahvinsa juo.

Ihana Miitta, haluan ottaa sinusta oppia! Esimerkiksi tuo elämästä nauttiminen, se pitäisi muistaa joka päivä!

Ps. Miitta elää- esitys Aleksanterin teatterissa ensi ilta 23.3.
Kuva

10 comments

  1. Miitta kuuluu myös mun suosikkeihin (paitsi niitä sähköyhtiön eri murteille viännettyjä mainoksia en kestä :)). Ja ihania viisauksia oli tässäkin tekstissä. Erityisesti tuo kittäminen jokaisesta vuodesta, jonka saa elää <3.

    "Mitä täällä nyt kroppaansa treenaamaan.."-jutusta olen toista mieltä :). Ainakin haluan uskoa, että sillä voi hidastaa sitä arkkuun joutumista, vaikkei kohtaloonsa tietty voikaan täysin vaikuttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin se kohta oli ihana. Kumpa sitä itsekin muistaisi kiittää jokaisesta vuodesta, jonka saa elää.

      Vaikken minäkään ole Miitan kanssa samaa mieltä, musta tuo kommentti oli jotenkin ihana raikas. En muista, että kukaan julkkis olisi päästänyt suustaan noin "epäsuosittua" mielipidettä. Tykkään ihmisitä, joiden suusta tulee jotain yllättävää. :D

      Poista
  2. Miitta on ihana. Jotenkin näkee -tässäkin tapauksessa- että kovat ajat opettaa ja viisastuttaa ihmistä. Antaa näkökulmaa ♡
    Onko toi yks viisaus nyt sitten lupa olla liikkumatta? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä, Miittakin on kestänyt vaikka mitä. Hänhän teki esim sovinnon äitinsä kanssa vasta 40 vuotiaana, kun äiti sairastui Alzhaimerin tautiin.

      Muahhaa, ei valitettavasti ole. Miitalla taitaa olla erityisen hyvät geenit, koska on edelleen missin mitoissa. :D

      Poista
  3. Mä oon samoilla linjoilla :) Hyviä oivaltavia vinkkejä!

    VastaaPoista
  4. Ihan mahtavia oivalluksia, hyvä Miitta <3
    Ihanaa keskiviikkoa sinulle Taru!

    VastaaPoista
  5. Sii aivan huippu mahtavia oivalluksia, jotka toivat hymyn huulille. Olen niin samaa mieltä kanssasi, ihailen kyseistä naista ja haluan ehdottomasti ottaa hänestä oppia ja ensisijaisesti asenteesta!
    Mahtavaa viikkoa Taru <3

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!