Uusi vaatekaappi, uusi minä

Puhutaanko pätkä syksystä?

Ei hätää, en aio jaaritella sateista, kylmyydestä, loskakeleistä ja pimeydestä. Olen valmis katsomaan kirkasotsaisesti syksyyn, tuohon joskus aiemmin vihaamaani vuodenaikaan.

Syksyyn 2019, jonka minä aion viettää värikkäissä, mukavissa kauniissa vaatteissa, jotka säkenöivät iloa. Jotka tuottavat ENERGIAA! Jotka vahvistavat minun luonnettani ja persoonaani.

Samalla päätin, että vihdoin ja viimein heitän oikeasti kaapista pois vaatteet, jotka eivät säkenöi enää. Melkein kaikki nuhjuiset vaatteet olen jo laittanut kierrätykseen tai roskiin (kiitos äippä kaaseerausavusta), mutta vaatekaapissani on edelleen yksi suuri ongelma. Säilytän edelleen sellaisia vaatteita (osa tosin varastossa)

- koska vaate on ollut kallis
- koska vaate oli kivan näköinen päälläni 5 kg sitten

NYT haluan päästä niistä eroon!! Ne eivät tuota minulle enää mitään lisäarvoa.

Kyllä. Voin nähdä sen jo sieluni silmin, vaatekaappini pursuaa iloa ja energiaa. Oloni on vapautunut ja iloinen. Taakka on pudonnut hartioiltani.

Eikun tuumasta toimeen! Haastan kaikki mukaan, jos jollain sama ongelma :)

Kuva


Kuva

8 comments

  1. Miten kaunis ja seesteinen vaatekaappi! Onkohan jollakin oikeasti tollainen? Jos mulla olis, pitäisi ovet auki ;)
    Jäin miettimään, miten erilaisia me ihmiset ollaan, ja silti ihania :) Vai mitä sanot siitä, että seitsemänvuotiasta haittaa reiät mun yöpaidassa enemmän kuin mua itseäni. Oliskohan se aika vaihtaa uuteen?
    Ihana katsella teitä, jotka rakastatte4 vaatteita <3 Vaatteet teidän päällä tuo iloa mulle enemmän kuin omat ;)

    VastaaPoista
  2. Sama vika täällä. Vaikka olenkin siivoillut kaappeja parin viime vuoden sisällä, siellä on edelleen vaatteita, joita en käytä. Tarvitsenko oikeasti 10 kotipaitaa?? Kun vastaavasti siistejä työpaitoja on tyyliin 2 kpl :D (Tosin mun työpäivistä 95% on yksin puurtamista omalla toimistolla, niin sama vaikka olisin pyjamassa.) Olis kiva, kun kaapissa olis vain kivoja ja helposti yhdisteltäviä vaatteita.

    Ja hitsi kun olis vielä joskus tuollainen siisti vaateHUONE <3

    VastaaPoista
  3. Mitä vaatehuoneita!! Mulle kiitos yksi sellainen.
    Minäkin haluan ihanan vaatekaapin sisällön, mutta... Olen monesti käynyt kaiken läpi, mutta taaskaan ja vieläkään en käytä juuri mitään vaatteistani. Kaikki tuntuu odottavan aikaan miinus vähintään viisi kiloa.
    Mutta hyvä tavoite, toimivaa vaatekaappia kohti

    VastaaPoista
  4. Mä oon tehnyt tuota parhaillaan, koska miksi säilyttää sellaista jota ei kuitenkaan todennäköisesti koskaan tule käyttämään.Kirppistouhut siis meneillään :)

    Ihana vaatehuone, mäkin haluun!

    VastaaPoista
  5. Samat ongelmat täällä, vaikka just vasta kävin vaatteita läpi. Minulla on parissa kodissa ollut vaatehuone ja silloin vaatteet olivat järkässä.
    Ihanaa iltaa sinulle Taru ❤️

    VastaaPoista
  6. Mä olen sellainen että annan kiertoon ystäville vaatteet jotka kiristää tai ei muuten ole sopivia...ystävät oikein odottavat sitä että luovun vaatteistani! Eräskin ystävä kysyy välillä "ootsä tehny verkkokauppaostoksia?"😊 Mukavaa viikkoa☀️☀️

    VastaaPoista
  7. Edelleen odotan, että joku Gok (muistaakseni oli se vaatetyyppi siinä jossain vaateohjelmassa) tulisi ja räjäyttäisi mun vaatekaapin sisällön taivaan tuuliin ja korvaisi kaikki rytkyt muutamalla vaatekappaleella ja asusteella, joita yhdistelemällä saisi sen sata asiallista yhdistelmää. Muuten ei mitään muutosta tapahdu ikinä ja kaappi tursuaa edelleen justiin niitä Tuulankin mainitsemia "kotipaitoja", joita mulla tosin on kymmenittäin,vaikka niiden olis parasta olla jo autotallissa rätteinä (joita niitäkin on jo liikaa..).
    Joka aamu puen päälleni suunnilleen ne yhdet ja samat vaatteet. Tärkeimpänä kriteerinä, etteivät "tunnu missään".

    Ikuisuusprojekti, josta ei koskaan tuu valmista. Verkkaripentti mikä verkkaripentti.

    VastaaPoista
  8. Kiitos inspiroivasta kirjoituksesta! Itselläni on myös ollut vaatekaapin uusimisprojekti suunnitteilla pidemmän aikaa. Pandemian aikana päätin vihdoin aloittaa projektin kunnolla ja ostin uuden, kauniin italialaisen vaatekaapin, kävin kaikki vaatteet läpi ja vein kirrätykseen vaatteet, joita en enää käytä. Nyt on vaatekaappi pysynyt paljon paremmassa järjestyksessä kuin aiemmin!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!