"Vetimet, jotka tuottavat iloa"

En tiedä teistä, mutta entisenä pukeutumiseen panostajana, olen korona-aikona täysin laiskistunut. Kun harvemmin käy missään, miksi vaivautua? Verkkarit ovat isot, löysät, suuri on kaunista. Rikoo on riskillä kaunis.  Mikä parasta yöpaita/pieruverkkarit chic on NIIN kovin helppo toteuttaa, kun releet ovat jo etätyöpäivinä päällä.  

Aika monena vuonna olen ostanut joulumekon. Joskus se on ollut myös pikkujoulumekko, ei tosin viime vuosina koska korona.  Huomenna mulla on kiva iltameno (fanfaareja ja aaltoja!)  ja pohdin mitä laittaa päälle. Mennäkö tilaisuuteen (laiskana) farkuissa ja tunikassa vai pitäisikö kerrankin panostaa, laittaa päälle kiva mekko ja isommat korvakorut korviin? Osaisinko tehdä jotain niin radikaalia? 


Viisas Maria Veitola kirjoitti tänään IG ssa näin:


Minäkin haluan tuntea itseni voimakkaaksi ja tuottaa edes välillä iloa toisille. En halua laahustaa loppuelämääni farkuissa tai verkkareissa.  Ehkä olen etsimässä koronajälkeisen pukeutumisen kultaista keskitietä. Vaikka se hakee paikkaansa, se varmasti löytyy.  

Eilen törmäsin sattumalta Lindexin kauniin vihreään mekkoon, minä - joka ei ole KOSKAAN pitänyt vihreästä väristä. Nyt se näyttää yllättävän raikkaalta. Mekon juttu on edessä oleva rypytys. Miinuksena on sen materiaali: 100% polyesteria.

Mekko on myös monikäyttöinen. Kollari yhdistettynä mekkona toimii.


Kimurantti probleema mietintämyssyyn ensi yöksi, raporttia seuraa.  

Valoa ja iloa kohti mennään, Taru


4 comments

  1. Mä kannatan laittautumista vähän parempiin retonkeihin, niin harvoin pääsee enää minnekään.
    Kaunista loppuviikkoa sulle Taru <3

    VastaaPoista
  2. Luulin, että tästä tulee nyt remppablogi, ensin vaihdetaan keittiön kaapistojen ja laatikoiden vetimet :D

    Upeansävyinen vihreä tuossa mekossa!

    Mulla on myös meneillään jonkinlainen pukeutumiskriisi; kun töissä on aina vain hupparissa, ei kotona kaapissa ole oikein muuta kuin huppareita. Sitten kun pitäisi lähteä johonkin, olisi mukavaa olla vähän nätimmin laitettu, mutta kun kaappi pullottaa vain niitä huppareita...*huoks*

    VastaaPoista
  3. Ihana, ihana mekko <3 Ja miten hienosti se toimii myös collegen kanssa! Meillä on huomenna työpaikan pikkujoulu. Kivaa! Viime vuonna pikkujoulua ei voitu järjestää, koska korona. Tiedossa on siis hyvää ruokaa ja mukavaa seuraa - jes, jes!

    VastaaPoista
  4. Mun kulmakivia on helppous, mukavuus, kestävyys ja tilanteeseen sopivuus. Eli sellainen tietynlainen keski-ikäinen tylsyys, en jaksa ihan hirveästi laittaa paukkuja pukeutumiseen enkä saa siitä sen kummempia kicksejä. Tietty kaunis vaate, jossa on joku pieni juju on aina parempi kuin ihan tylsä vaate. Jos on aihetta juhlaan, niin silloin kannattaa vetää juhlavampaa vermettä niskaan. Minä olen tänä vuonna uusinut kaikki juhlavaatteeni ja onhan se tosi kiva aina tarpeen tullen vetäistä kiva mekko päälle. Tosin olen uusinut myös ison osan ulkoiluvaatteistani ja ihan yhtä hyvältä tuntuu vetäistä ne päälle.

    Olen sitä mieltä, että jos vaatteet tuovat iloa elämään oikeasti, niin sitten kannattaa satsata. Mutta tässä kohtaa on hyvä erottaa se, että kyseessä ei ole pelkästään shoppailun tuoma hetkellinen mielihyvä.

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!