Kimurantti hameongelma ja sen ratkaisu

perjantai 27. maaliskuuta 2015



Mulla on päivän polttava ongelma...en osaa käyttää hameita. Ei mitään toivoakaan lähteä ulos pelkkä mekko päällä, alkkarit alla. Järkkyä, ei kykene!  En tiedä mistä tää johtuu...en vaikka olen asiaa pitkään analysoinut. Pitkän mietintäprosessin lopputuloksena olen tullut siihen johtopäätökseen, että jostain kumman syystä mä tunnen itseni ALASTOMAKSI hameessa. Juu, että näin meillä.

Mikä tilanteessa on huojentavaa, en ole ongelmani kanssa yksin. Olen puhunut tästä kimurantista dilemmasta ystävien kanssa, ja yllättäen  moni kokee samaa. Hameet tai mekot ovat kertakaikkisen haastavia pukea päälle.

Mikä avuksi? Tässä pitkän pohdinnan jälkeen vinkkini

  • paksut sukkikset päälle, jolloin olo ei ole NIIN alaston (joo ja nyt ei valiteta sitä, että sukkikset puristaa haaroista jne...osta oikein kokoiset sukkikset niin helpottaa. Tää on käsky!)
  • kokeile uutta hamemallia. A-mallin hame sopii melkein kaikille kun taas tiukempi kynämalli sopii parhaiten pitkäjalkaisille ja hoikille 
  • tiukat ja miniminihameet sopivat usein nuoremmille naisille (eli pissiksille) mutta hei who cares, jos tykkäät minimineistä anna palaa!
  • keskipitkä mini menee meille keski-ikäisillekin :)
  • tumman värinen hame antaa tyylikkään (ja "työmäisen"/virallisemman) ilmeen

Ajattelin antaa hameille mahdollisuuden, pokkanaiset kaiketi käyttävät hameita, ja minähän olen pokkanainen ;)! Niin ja haastan kaikki pokkanaiset käyttämään hametta tulevana viikonloppuna!

Ps. Käsi sydämellä, kyllä tai ei, käytätkö sinä hameita?

6 kommenttia :

  1. Punainen hame ja raitapata on ihana yhdistelmä! Käytä sitä paljon!

    Minä käytän jonkun verran hameita ja mekkoja, voisin käyttää enemmänkin. Ulkonäöllisesti tykkään niistä. Kesällä etenkin mekot ovat niin ihania kun ei tarvitse kuin yhden vaatteen eikä edes mitään sukkia.

    Minulle iskee usein sukkahousukriisi "Apua, missä on ne puhtaat ja ehjät sukkikset". Jos etsin ohuita nilkka/polvisukkia, vastaan tulee ainakin 5 pakettia sukkahousuja, mutta tietenkin sukkahousuja etsiäessä vastaan tulee vain noita muita :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen ihan samanlainen. Haluaisin käyttää hameita/mekkoja vaikka ihan töissäkin, mutta en "osaa". Tunnen itseni alastomaksi ja liian pynttäytyneeksi. Enkä osaa istua sievästi jalat vierekkäin, kuten hame päällä kuuluisi. (Enkä nyt halua tarjoilla suoraa näkymää mun pikkareihinkaan...)

    Mutta viikonloppuna aion kuin aionkin käyttää hametta! Sellaista varsin tyylikästä vähän raakasilkin tapaista mustaa kapeaa hamosta ja sen kanssa kirkkaankeltaista pitsitoppia :)
    (Suunta iäkkään sukulaisen synttäreille ja näytän siinä porukassa varmaan iloluontoiselta kanarianlinnulta)

    Puss ja kivaa hameviikonloppua!

    VastaaPoista
  3. Toi olin asu on ihan huippu. Raitaa ja väriä=Elisa

    Mä haluisin käyttää hameita mutta mulla on ärsyttävät pölkkyjalat. Kesäisin kuljen aina maximekoissa. Ne on mun juttu.


    VastaaPoista
  4. Ihana asenne ja tyyli sinulla! "jos tykkäät minihameista niin anna palaa!" :) Mä itse pidän paljon hameita vaikka pyöräilen paljon. Just pyöräilyn takia ei tule juuri käytettyä tiukkoja tai ihan tosi lyhyitä hameita.

    VastaaPoista
  5. Kepponen: Kiitos kultainen! Olen jostain syystä ihanstunut tällä hetkellä tuohon raitapaidan ja punaisen yhdistelmään.

    Ihanaa, että käytät hameita, ne näyttävät niin hyviltä päällä! Mä käytän kesällä mekkoja mutta tuolloinkin hameen saaminen päälle on kiven alla.

    Mulla on kans sukkikset aina hukassa...Joku outo musta aukko, jonne katoaa kaikki ne kymmenet sukkikset ja polvarit (polvisukat)

    Iloa!

    Tuula: Mä olen aika varma, että moni nainen voisi käyttää enemmän hameita ja miehetkin tykkäisivät siitä :)
    Mikä kandee muistaa on se, että pitää mielessä vartalon mittasuhteet. Esim jos alaosassa on runsautta, keventää yläosaa ja päinvastoin.

    Sähän pidit silloin risteilyllä hametta ja näytit tyrmäävältä! Lisää vaan hametta päälle, upea!

    VastaaPoista
  6. P: Kiitos Mussu! Maksimekot ovat ihania ja odotan sulta muotinäytöstä sellainen päällä!

    Salla: Ihanaa, että pidät hameita, kun näyttää että ne ovat naisilla melkein katovat luonnonvara.

    Mä muistan kans menneiltä vuosilta pyöräilydilemman kun piti pukeutua käytännöllisesti. No olen edelleen liian käytännöllinen....jotta ei se ole mihinkään muuttunut.

    Keep up the good work, eli hame päällä :)!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!

Back to Top