Olivia-lehden lakkautusuhka

keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Harmittaa kyllä lehden puolesta, naistenlehdillä ei ole helppoa nykymaailmassa, kilpailu on todella kovaa.

Aluksi, Olivia-lehden aloittaessa toimintansa, tykkäsin lehdestä ihan kauheasti; siinä oli erittäin mielenkiintoisia (jopa syvällisiä) henkilöhaastatteluita ja ote oli rento ja maanläheinen. Sitten vuosien saatossa tapahtui jotain. En suoraan sanottuna muista, vaihtuiko päätoimittaja mutta lehti muuttui pikku hiljaa (minulle) steriilimpään suuntaan.

Viime vuoden aikana olin jo aika usein pettynyt ostamiini Olivia-lehtiin. Luettavaa oli valitettavan vähän, moni haastattelu jäi pintapuoliseksi. Tyyli / coolius / ulkoasu nousi mielestäni liian tärkeään asemaan, muotijutut olivat mulle liian haute couture- tyylisiä, suoraan jostain Voguesta (ja minä kyllä ostan Voguen jos haluan tavoitella Vogue-tyyliä)

Meininki ei enää ollut iloinen ja jokin vire tai pilke silmäkulmassa puuttui. Olivia-lehteä ei tarvinnut säästää ja arkistoida, niin kuin hyvälle lehdelle tekee.

Mielestäni naistenlehtien kanssa on sama juttu kuin ystävien kanssa; samaistuminen on tärkeää. Jos naistenlehden jutut eivät ole samaistuttavia, en valitettavasti osta enkä tilaa lehteä. Ja kiva ulkokuori ei riitä, pitää olla jotain extraa, mulle se on esim tunteita, kokemuksia, elämäntapoja, naiseutta, vaatevinkkejä, perhettä ja elämän kokonaisuutta (vaikka välillä kultareunoilla koristeltunakin).

Ps. Oliviaahan uudistettiin muistaakseni maaliskuussa ja hyvin uudistettiinkin. Viime kuun Olivia-lehtia (se, jossa oli juttu pokkanaisista oli huippu)....mielenkiinnoilla jäisin seuraamaan uudistuneen Olivian uusia seikkailuja :)

Oletko sinä Olivia-fani?

2 kommenttia :

  1. Olivia on jäänyt minulle aina vähän etäiseksi. Pari yrityksen jälkeen luovutin, en tiedä oikein mistä johtui. Vai olikohan niin, että Olivia tuli aikoinaan Sara-lehden tilalle, josta pidin todella todella paljon! Taisin olla vähän katkera lopetuksesta ja Olivia ei sitä korvannut. Gloriaa olen lukenut aina, teinitytöstä lähtien, jolloin se edusti minulle tyyliä, jota katsoin ylöspäin. Nykyään siinäkään ei ole enää samaa glamouria ja muotijutuista en saa oikein mitään irti, ei edusta tyyliä, josta saisin inspiraatiota arkeeni. Sitäkin lehteä uudistetaan, monettakohan kertaa, ja vähän epäröiden odotan, mitä tuleman pitää. Mutta, tämähän oli Oliviasta, en ole fani. :)

    VastaaPoista
  2. Etäisyys taitaa olla mullekin keyword, Olivia ei vain viime aikoina ole ollut MUN lehti. En tiedä mikä ON mun lehti, olisiko se Anna, jota olen lukenut koko elämäni?

    Gloriaa mäkin olen lukenut varmaan koko aikuisikäni. Upeat kuvat, ylelliset muotijutut ovat aina olleet mielestäni lehden parasta antia. Ja ne tyylipalstat kun joku julkkis kertoo tyylistään....

    Ennen Sami Sykköä lehdellä oli sydän ja sielu. Sykön ja Jutin aikana Gloriasta on tullut hengetön. Harmillista!!

    "Omanlaisen" ja iloisen naistenlehden etsintä jatkukoon!!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!

Back to Top