Unelmista ja niihin tarttumisesta

keskiviikko 7. lokakuuta 2015

Olen viime aikoina miettinyt, että mitä toivoisin, jos toiveen ei tarvitsisi olla millään tavalla realistinen? Jos vain saisi toivoa, eikä tarvitsisi ajatella, mikä on mahdollista tai todennäköistä?

Ongelma tai "haaste" on, että itseasiassa OLEN liian realisti mitä tulee unelmiin. Toivon tavallisen tyytyväistä elämää. Että mulla olisi viihtyisä, siisti (heh) ja rakkautta huokuva koti. Että lapseni voisivat hyvin. Että minä voisin tehdä sellaista työtä jossa olen parhaimmillani ja että itse voisin hyvin. Että rakastaisin ja minua rakastettaisiin sellaisena kuin olen. Että hymyilisin ja nauraisin paljon. Muistaisin, että elämä on tehty elettäväksi ja uskallettavaksi.
http://theclassyelephant.tumblr.com/post/129680719619

Mutta päätin antautua leikille, kerrankin.

Haluisin kirjoittaa kirjan.
Haluaisin opiskella jotain aivan uutta alaa.
Haluaisin matkustella usein.
Haluaisin pitkän paksun tukan.
Haluaisin, että olisin luonnostaan sporttisempi.
Haluaisin herätä aamuisin ilman herätyskelloa, lukea hesaria ja syödä aamupalaa ihan rauhassa kiirehtimättä.
Haluisin koiran.
Haluaisin omenapuun ja pienen pihan.
Haluaisin käydä hemmotteluhoidoissa usein.
Haluaisin, että mulla olisi enemmän vapaa-aikaa.
Haluaisin olla pirteämpi.
Haluaisin käydä kerran elämässä ammattilaismeikkaajan luona meikattavana.

Nyt kun listaa katsoo, ovatko ne toiveeni epärealistisia tai hulluja? No ei ainakaan minusta.
Osa on – järjestämällä tai työtä tekemällä – ihan realistisia.

Puolikkaatkin haaveet kuuluu ottaa nöyränä vastaan, oikeastaan se on velvollisuutemme. Olen varma että unelmat ovat olemassa, jotta niitä toteutettaisiin. Unelmiin tarttumista meille kaikille!! Unelmoidaan enemmän!

Ja jos sinulla on unelma (hurraa!!), kerro ihmeessä mikä se on!! Onnistumisten jakaminen on parhautta!

6 kommenttia :

  1. Skool (teekupillisella) unelmille! Kaikki nuo ovat tosiaan ihan toteutettavissa, ennemmin tai myöhemmin :)

    Ja mun unelmalista olisi varsin samannäköinen.
    Valoisaa päivää!

    VastaaPoista
  2. Minullako unelmia? :D MIstä aloittaisin :) No yksi voisi olla tämä, että saisin saatella rakkaudella lapsen kouluun ja jäädä kotiin kirjoittamaan - ja saada siitä palkkaa :)

    VastaaPoista
  3. Luonnollisesti nämä, terveys ja rakkaus.
    Mutta sitten niitä muita: haluaisin pianon, kapeammat reidet, asunnon Portugalista Dourojoen varrelta, timanttisormuksen, Ralph Laurenin aurinkolasit, sellon ja osasta soittaa sitä, seistä käsilläni, syödä ison palan Sacher-kakkua eikä siitä jäisi yhtään reisiini.
    Tässä alkajaisiksi :)

    VastaaPoista
  4. Minusta sinulla on hyvä unelmia :)

    Minulla on loputtomasti unelmia, sekä realistisia että ihan utopistisia
    -Haluaisin pienen kartanon ja sinne henkilökuntaa :) mutta keskustakerrostaloasunto merinäkymällä kelpaa vaihtarina
    -Haluaisin olla paremmassa fyysisessä koossa ja ainakin 2 kokoa pienempi
    -Haluaisin oppia soittamaan selloa
    -Haluaisin tehdä kehitysyhteistyöprojektia
    -Haluaisin asunnon Italiasta
    -Haluaisin että lapsilla olisi hyvä elämä
    -Haluaisin äitini muistin ja persoonan palaavan
    -Haluaisin lämpimiä, pitkiä kesiä ja sopivan mittaisia talvia, jolloin olisi hyviä hiihtokelejä
    -Haluaisin ihan uuden työn, en vaan tiedä minkä

    VastaaPoista
  5. Ei muuta kuin unelmia kohti <3
    Tällä hetkellä mä haluisin
    1. lisää tunteja vuorokauteen
    2. kesän takasin

    Ihanaa loppuviikkoa Elisa :)))

    VastaaPoista
  6. Ihania haaveita ja kuitenkin ihan suht realistisia. Mä melkein odotin jotain umpimahdottomia ;)
    Mä toivoisin:
    -ettei mun äiti ikinä kuolis
    -että mä kuolisin ennen mun lapsia
    -että mun lapset saisi onnellisen elämän
    -että olisin terveempi
    -että olisin 3 numeroa pienempi
    -että talvi kestäisi vaan kuukauden
    -että saisin kodikseni maalaistalon
    -että saisin uuden ammatin (tosin en tiedä minkä)
    -että itse saisin lähteä suorilta jaloilta (ei vanhainkotiin vuosiksi)
    -että pääsisin kerran vuodessa etelään
    -että mulle riittäisi unta vähemmän kuin 10 tuntia

    joo...tämä voisi jatkua loputtomiin ;)

    Kaunista viikonloppua!!!!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!

Back to Top