Vaatekaappini

torstai 22. lokakuuta 2015

Siirrytään pukeutumis- ja vaateaiheeseen, nyt kun oma elämä on stressin täyteistä ja heräilen öisin klo 3-4, enkä saa unta.  Tosi hauskoja pukeutumisaiheisia juttuja onkin postattu viime aikoina. Esim. täällä ja täällä. Kiitos Kepponen ja Tuula! Muiden asupostauksia on kauhean kiva seuata!

Mä seuraan muotia paljon, olen aina seurannut. Tykkään vaatteista ja tyyleistä ja ammennan niistä inspiraatiota ja hyvää fiilistä. Blogit/pinterest ovat olleet hyvinkin usein inspiraationa kun jonkun kivan uuden vaateyhdistelmän olen bongannut. Olen aidosti sitä mieltä, että jos päällä on omasta mielestä kiva setti, päivä menee hyvällä fiiliksellä ja itsevarmempana.

Oma tyylini on ollut aina monipuolinen, tykkään pukeutua rentoihin, mukaviin ja käytännöllisiin vaatteisiin, jotka istuvat hyvin. Toisaalta välillä  on ihanaa tälläytyä juhlaan, eikä olla kaiken turhamaisen prinsessailun yläpuolella (miksi ihmeessä pitäisi??) ja laittaa joku ihana mekko päälle (niissä kun tuntee itsensä naiseksi isolla N:llä). Vaatekaappini on värikäs ja rento, sisältäen paljon farkkuja, rentoja neuleita, valkoisia - tai raitayläosia (trikoopaitoja) ja tunikoita. Tykkään myös army henkisistä parkatakeista ja reisitaskuhousuista maaston vihreänä.

Vaikka tykkään katsoa mitä päälleni pistän, useimmmiten tässä on menty "helppous" ja "mukavuus"- mentaliteetillä. Hameita/mekkoja en ole ennen tätä vuotta käyttänyt oikeastaan arjessa ollenkaan, farkut/housut ovat vaan niin paljon helpommat. Töissä pistän kuitenkin usein jalkaani korkokengät koska ne tuovat ryhtiä, eikä kukaan ehkä huomaa vaikka paita olisi unohtunut väärin päin. Näin ainakin uskottelen itselleni...

Vaatteeni ostan useimmiten perusketjuista, sekä halvoista että keskihintaisista - ja mikä musta on erityisen kiinnostavaa on uuden ja vanhan sekä edullisen ja kalliin yhdistäminen. Kirppikselläkin käyn säännöllisesti (Kaivarin kanuuna on ykkönen), tykkään siitä ajatuksesta että vaatteita kierrätetään ja olen itsekin kova tyttö myymään pois vaatteita joilla ei ole käyttöä.  Lindexiltä olen löytänyt kivoja raitapaitoja (rakkaus numero uno) ja mekkoja, aika usein ne ovat olleet sitä Holly& Whyte mallistoa (syytän tästä Gwynethiä, joka vaatteita alunperin mainosti). Espritiltä olen myös löytänyt tosi mukavia farkkuja. & Other Storiesilla on ihania mekkoja.  Muutama ihana kasmirneulekin mulla on, olen ollut tyytyväinen henkkamaukan neuleisiin (!) Tennarit ovat converseja ja niitä löytyy 3 paria (2 valkoiset ja 1 turkoosit). Lempiballerinat ovat Wondersilta (aivan superhyper mukavia jalassa...ei ole näiden voittanutta)!!

Koruja käytän tosi vähän.  Paula Nummelan tai Kalevalakorun hopeasormuksia käytän vaihdellen, fiilisten mukaan, tykkään että sormuksessa on yksi isompi kivi tai toisaalta kunnolla kokoa. Statement koruja käytän silloin tällöin mutta tosi laiskasti, mutta huiveja sitäkin enmmän.
Tämän syksyn rakkaus = harmaa villakangastakki

Ihana toi iso huivi

Farkut ja raitaa= käytännöllinen ja esteettinen ratkaisu

Olen vuosien saatossa muuttanut kulutuskäyttäytymistäni. Nuorempana sitä shoppaili liian usein mielenhäiriössä kummia perjantaipuseroita, erityisesti halpisketjuista saattoi viedä kotiin enemmänkin kauhean kivoja ja tarpeellisia juttuja (my ass). Sovituskopissa idea näytti aivan mainiolta ja tämä ja tuokin vaate istuivat loistavasti mutta sitten kun kotiin päästiin saattoi vain ihmetellä, mitä ihmettä sitä oli ajatellut ja miksi oli ostanut tuon kumman rätin joka kiristi kotona (vaan ei kaupassa). Onneksi tämä hullu käyttäytyminen on jo taaakse mennyttä elämää ja less is more!!

Mitkä eivät kuulu vaatekaappiini? Jakkupuvut, beessi (burberry kuosi) kimallus glitter ja isot logot. Yöks!

Haastan muutkin kertomaan vaatekaapistaan! Anyone?? Pinkki? Suvi? Nainen Talossa? Marika?


13 kommenttia :

  1. Heipä hei ja aurinkoa pilvien takaa päivääsi!

    Mulla on vaatekaappi kohtaamassa pian suuria muutoksia. Kaappi on täynnä harhalaukauksia ja muutamia nappivalintoja. Näitä nappivalintoja korostaakseni olen päättänyt siirtyä kapselivaatekaappiin. Pian, ehkä jo tänään käyn sisällön läpi ja aloitan hommat. Jännittää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan innolla reportaasiasi kapselivaatekaapista. Tsemppiä ja iloa projektiin!

      Poista
  2. Tällaiset postaukset ovat kivoja. Jopa kaltaiselleni ei-niin-vaateintoilijalle :) Salaa kadehdin ihmisiä, joilla on vaatesilmää ja innostusta seurata muotia ja etsiä uusia mielenkiintoisia yhdistelmiä.
    Ja sanottakoon, että nimenomaan tavallisten ja elämänmakuisten ihmisten/bloggaajien vaatepohdinnat kiinnostavat. Varsinaisia muotiblogeja en oikein jaksa seurata, kun niissä yleensä ei ole muuta sisältöä. Just nää sun, Kepposen, Pinkin, Marikan polkujen yms. vaatejutut ovat ihania. Me likes! ♥

    Mä taidan haastaa itseni hitusen rohkeammaksi arkipukeutujaksi. Tänään jo laitoinkin päälle harmaan pitsihihaisen paidan, joka sisäisen (tylsän) kirjastonutturatädin mielestä on hieman - no - enemmän baarivaate kuin uskottava työpaikkavaate. (Jestas miten tylsä olen... :D )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sulla mun mielestä on vaatesilmää, mutta onhan se niin että jotkut vain ovat kiinnostuneempia vaatteista kuin toiset.

      Mä oon samaa mieltä, että TAVALLISTEN ihmisten vaatekaapit kiinnostaa eniten, sen vuoksi sitä seuraa itsekin muotia lähinnä blogien kautta. Sieltä saa ne parhaat (ja kohtuuhintaiset) vinkit.

      Pusut...ja ET oo yhtään tylsä, sinä säihky!

      Poista
  3. Minusta on myös kiva lukea näitä vaatejuttuja, vaikka itse olen tosi huono hankkimaan mitään. Kun olin töissä asiakaspalvelussa piti pukeutua jakkupukuun tai siisteihin housuasuihin. Myös korkkarit kuuluivat elämään. Nyt kun on virasto, jossa ei käy asiakkaita, on pukeutuminen rennompaa. Farkut ja kiva yläosa ja mukavat kengät jalassa. Joskus innostun laittamaan hameen, mutta kuten totesit, housut ovat mukavammat ja helpot. Vaatekaappini pitäisi käydä lävitse ja hoitaa turhat ja käyttämättömät vaatteet roskiin tai kierrätykseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vähän sama, farkut ja kiva yläosa rulettaa. Aika pienellä efortilla saa jo hyvän mielen itselleen (ja muille).

      Mulla on sama juttu, vaatekaappi pitäisi taas käydä lävitse ja hoitaa turhat ja käyttämättömät vaatteet roskiin tai kierrätykseen.

      Tsemppiä projektiin!!

      Poista
    2. Mulla on vähän sama, farkut ja kiva yläosa rulettaa. Aika pienellä efortilla saa jo hyvän mielen itselleen (ja muille).

      Mulla on sama juttu, vaatekaappi pitäisi taas käydä lävitse ja hoitaa turhat ja käyttämättömät vaatteet roskiin tai kierrätykseen.

      Tsemppiä projektiin!!

      Poista
  4. Vuosi vuodelta kiinnostukseni muotia kohtaan tuntuu vaan laskevan. Ehkä sitten kun ei enää tarvitse vaatettaa poikia, saattaa kiinnostus itselleni shoppailuun palata. Jos töihin ei pitäisi pukeutua siististi, kulkisin varmaan aina kulahtaneissa farkuissa ja t-paidassa :)

    Ensin ajattelin, että mulla on tosi vähän sellaisia ehdoton EI juttuja, mutta niitähän on ihan hirveästi. Todella tiukka ei:
    -liian lyhyet hameet. Ei mitään vesirajaminiä!
    -haaremihousut. Ei näyttänyt hyvältä 80-luvulla, ei näytä nytkään.
    -kirjavat salihousut. Yöks!
    -napatopit. Ei tarvitse edes perustella
    -lantiohousut. Niin montaa persvakoa olen joutunut katsomaan, että säästän maailman omaltani
    -bomber-takit. Liian pahoja mielleyhtymiä 80-luvun teiniviiksekkäitten amispoikien maailmaan, että ei vaan kykene suhtautumaan vakavasti :D :D
    -slimmatut ribbipoolot. Ei tällä kropalla, myöskin liian 70-lukulaista
    -housuhameet (=culottes). Sopii yhdelle kymmenestä. Mittasuhteiltaan niin outo vaate.
    -farkkulappuhaalarit. Kukaan itseään kunnioittava keski-ikäinen ei käytä lastenvaatteita.
    -leggingsit. Olen elänyt leggings ajan jo kahdesti, enää ei tule kolmatta kertaa. Ei ainakaan sellaisia, jotka päättyvät puoliväliin pohjetta. Kesällä saatan joustaa tästä, mutta talvella leggingsit. No way.
    -Birkenstockit. Just kun päästiin siitä iänikuisesti terveyssandaalijengistä työpaikoilla eroon, niin eikö voitaisi unohtaa koko juttu. Käyttäkööt ne, jotka ovat päivän jalkojensa päällä. Istumatyöläiset voisivat käyttää ihan oikeita kenkiä.
    -Ylipitkät hihat. Onneksi ovat olleet poissa muodista. Sairaan epäkäytännöllistä.
    -polyester. Ikävä päällä.

    Nämä siis tuli ekana mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LOL. MÄ niin repesin kun luin tätä :D

      Samaa mieltä näistä:
      - liian lyhyet hameet. Taivaan lahja ehkä miehille....mutta silti EI.
      - haaremihousut eli vaipanpiilotushousut. Miksi ostaa näitä kun näitä saa ilmaiseksi tarpeeksi pitkään käyttämällä omia verkkareitaan...nehän alkaa sillain kivasti lötköttää pepusta....
      - lantiohousut. Ei edes miehillä vaikka niiden alta pilkottais kivat värikkäät bokserit.
      - housuhameet, joo ihan kauheita rättejä. En ymmärrä miksi nämä piti tuoda 80 luvulta 2015 luvulle? Ehkä ainoa hyöty olisi käyttää tätä kesällä, kun reisiä hiostaa....? EHkä.
      - Farkkulappuhaalarit. Sopivat 1/100.
      - legginsit. Joo mä käytin näitä n 10 vuotta sitten ja se saa riittää. Olkaa hyvä!
      - Ylipitkät hihat. KUKA on voinut keksiä näin älyvapaan idean?? Joku hullu?

      Muita.
      - Crocksit- maailman rumin kenkä, näyttävät traktorikengiltä.
      - Burberry kuosi. Voiko mitään tylsempää olla? Liian matkittu, liian julistava(sitä burberriyttä), liian ... jotain.

      Poista
    2. Mun pakko tunnustaa tuohon muut osioon, että mä tykkään Crockseista, vaikka ne perinteiset ovat rumia. En vaan jaksa olla hämmästelemättä, että kuinka vähän ne hiostavat paljasta jalkaa ja kuinka helppo ne on pestä :D Yritän rajoittaa niiden käyttöä mökille ja omalle pihalle, mutta kyllä ne lipsahtavat ruokakauppareissullekin välillä.

      Mulla on jonkin verran Burberry-kamaa. Se beige ruutukuosi pienessä määrin on minusta ihan ok. Niissä on se hyvä puoli, että 10+ vuotta vanha kamakin näyttää kelvolliselta asiakaspalavereihin :)

      Poista
    3. Mukin on pakko tunnustaa, että kesä meni mökillä suurimmaksi osaksi crockseissa. Ne ovat VAIN mukavimmat kengät ever. Ne nypylät siinä pohjassa siis oikeasti (kai) hierovat jalkapohjia....Mutta ei ne esteettisesti kauniit kengät ole, ja kaupungissa yirtän olla ilman :D

      Burberry-kaulahuivi on mullakin ja se on (kirppislöytönä) tykätty ja mikä parasta erittäin LÄMMIN. Peukut sille. Mutta ne ruutukuosi koko asuna tai lapset, joilla on ruutukuosia päällä (status mielessä).....en tiedä miksi, mutta saan siitä ihottumaa :D

      Poista
  5. Koko vaatevarastoni on rentoa perusmukavaa, trikoopaita-farkku tai trikoopaita-mekko -yhdistelmää. Ei jäykkiä vaatteita, ei jakkupukuja... Ja kaiken pitää olla lämmintä ja pehmeää, olen koko ajan viuluinen :)

    Rva K:n kauhistuslistalta olen samaa mieltä ainakin salihousuista, napapaidoista ja persvakohousuista. Housuhame ja farkkulappuhaalarit kuulostavat ajatuksena kivoilta ja söpöiltä, mutta olen melko varma siitä, että ihan oikeasti ne eivät ole kivoja ja söpöjä päällä.

    Tajusin että olen vaikka kuinka pitkään elänyt vaatekapselissa. Omistan alle sata vaatetta, kaikkinensa. Toimii arjessa ihan älyttömän hyvin, mutta on ihan kamalaa kun pitäisi olla edustava ja juhlava....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullekin rentous ja hyvä (pehmeästi) istuvaa. Jäykkyys on kans mulle ihan nou nou....ja jakkupuvut ei vain ole mun juttu.

      Toi on ihan mahtavaa, että elää vaatekapselissa. Noin se juuri pitäisi olla! Sitä kohti mäkin tavoittelen, mutta nopeasti innostuvana ihmisenä rönsyilen välillä sinne tänne....

      Vaateiloa ja raitoja elämään ;D

      Poista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!

Back to Top