"Valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun"

keskiviikko 14. joulukuuta 2016

Ei tänään mitään spesiaalia tapahtunut, kunhan nyt vain oli väsähtänyt päivä  Sain tänään sähköpostiini kaksi "valitettavasti et tullut valituksi.."-viestiä, eivätkä ne merkittävästi ainakaan nostaneet fiilistä, vaikkakin tiedän että työnhakijoita on tällä hetkellä paljon. 

Ystävä - joka on kokenut työttömyyden - onneksi kuunteli ja tsemppasi ja sanoi, että "noihin viesteihin on vaan totuttava, tota työnhaku vaan on" ja kirkas hehkulamppu alkoi hetkellisesti palaa pääni päällä. Tajusin, että olen kehittänyt itselleni jonkinlaisen suojapanssarin teilauksiin/ pettymyksiin miessuhteissa, mutta työttömyyteni kohdalla suojamekanismini oli vielä kovin hauras. Ja tämä siis siksi, että työnhausta ei vielä ole tullut mulle rutiinia, niin kuin ei "valitettavasti et tullut valituksi..." -viesteistäkään. Opin paikka mulle ehdottomasti kehittää pettymysten sietokykyä työnhaussa.

Kysehän on loppupeleissä työnhaussa aivan sama kuin nettideittailussa- kyse on erottautumisesta ja siitä, että pysyy liikkeessä, on aktiivinen ja yrittää, eikä lannistu. Pitää pään pystyssä, jatkaa viheltäen matkaansa. Eli yrittänyttä ei laiteta,  "eteenpäin sano mummo lumessa",  "minä pystyn, osaan"- mantrojen edelleen toistelua niin kuin hakemuksien lähettämistä, verkoston tonkimista, yleisen aktiivisuuden ylläpitämistä. Thank god mulla on ystäviä, pojat ja koira - jotka pitävät mua arjessa kiinni. 

Jos jotain hyvääkin, kävin tänään kampaajalla ja mun tukasta tuli IHANA. Sen jälkeen ulkoilua koiruuden kanssa ja tein suussasulavaa luumurahkaa (mainion L for Love-blogin ohjeilla)  ja johan alkoi mieliala nousta, ja kurtut oieta otsalta.

Kivaa keskiviikkoiltaa!
Kuva Pinterest



2 kommenttia :

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!

Back to Top