Parasta juuri nyt

- se, että ymmärtää ottaa ajoissa aikalisän, silloin kun se on tarpeen. Olen sinnitellyt jaksamisen kanssa jo pitkään, olen ollut huolissani koiruudesta, leikkausmaksuista ja stressannut monesta muusta asiasta. Ensimmäinen merkki oli se, että en saanut nukuttua, heräilin yöllä monta kertaa, olin aamusta lähtien väsynyt, levoton ja alakuloinen, ja sitä olotilaa kesti iltaan saakka, vaikka olisin ryystänyt kahvia litra tolkulla. Näin jälkikäteen ajatellen 2 viikon kesäloma ei sekään ollut tarpeeksi palauttava, vaikka yritinkin levätä. 

-  jos jotain hyvääkin, totaalinen stoppi pitää pienen naisen maan pinnalla. Pakottaa lepäämään, hengittelemään syvään ja nukkumaan. Miettimään mennyttä (vanhat traumat ja ajatusmallit!) ja kirjaamaan ylös tulevaa. Nukkumista olen harrastanut potenssiin 2, tällä viikolla saatoin mennä nukkumaan klo 22 ja herätä klo 12, ja ottaa vielä myöhemmin päikkärit.  Ehkä annoin itselleni luvan olla väsynyt, koska siihen oli "lääkärin" lupa. Pääasia, että pahin terä väsymyksestä on toivottavasti taitettu.   


- pojat, jotka ovat antaneet mun välillä nukkua aamuisin ja vieneet Kongon aamulenkin

- isä, joka auttoi kattoon lamput - tulivat näin syyskuussa niin tarpeeseen

- Anna Taipaleen Sydänjuttu, joka oli juurikin jotain sellaista, jota itselleni tietämättäni tarvitsin. Jos jostain olen onnellinen, niin kirja putkahti elämääni juuri oikeaan aikaan, oikeassa muodossa.  Kirjan tiivistetyt sloganit ovat mm. Olet parasta, mitä sinulle on tapahtunut! Olet arvokas aina! Tämä on sinun elämäsi- mitä jos riittäisit itsellesi?  Itsekunnioitus on sen sallimista itsellesi mitä tarvitset. Tämäkin ajatus kolahti: 


"Minulla on villi unelma: rakastaa itseäni niin syvästi, ettei mikään saa minua koskaan kyseenalaistamaan arvoani tai epäilemään itseäni. Tiedän, että ytimeltäni minä olen rakkaus. Tämä elämä on tilaisuus kuulostella uteliaisuudella, lempeydellä ja kunnioituksella, mitä kaikkea se tarkoittaa."
(s.249)



Kuinka rakastaa itseään? Elämäämme määrittää eniten se, millainen suhde meillä on itseemme. Kirja auttaa tunnistamaan ja vapauttamaan tiedostamattomia ja rajoittavia kaavoja, tunteita ja tapoja katsoa itseä. Se auttaa löytämään oman sydämen voiman: valon, rakkauden ja viisauden, joka meissä jo on. Silloin avautuu Sydänjuttu – omin minä ja itselle lempeä elämä. Luo lempeä suhde itseesi ♥ (kuvaus kirjasta Hidasta elämää nettisivuilta)

”Olen työskennellyt itseni kanssa vuosia ja opetellut kannustamaan itseäni. Olen itse oman hyvinvointini paras asiantuntija. Toiset voivat tukea ja peilata, mutta minä saan itse valita, kuinka itseeni suhtaudun.”

"Aiemmin ajattelin, että minun tehtäväni on miellyttää, lepyttää ja hoitaa. Sen jälkeen, kun sanoin isosti ei, minua ei ole kohdeltu huonosti."


Minä riitän ja enemmän!

- lyhyet koiruuslenkit auringossa, Kongo on edelleen jalkapuoli, joten ollaan könkkäilty yhdessä toipilaana toinen toistamme tukien. Uskon, että olemme samalla molemmat terapioineet toisiamme. Ja se Kongon lämmin katse, hän näkee mut aina ihanana ja rakastettavana. 

- ihana eläinlääkäri, joka teki Kongon kotikäynnin ihan vain pyyteettömästi - ystävällisyydestä - ja ilmaiseksi. 

- koska sielu janoaa iloa ja naurua, olen katsellut kaikenlaista voimaannuttavaa ja huumoripitoista tvstä ja suoratoistopalveluista mm Jarkko Tammisen Maailma (MTV) ja Johanna Vuoksenmaan Hormonit! (Yle Areena) 

Ja vielä se, että monta kertaa siirretyt  50 v synttärit pidetään vihdoin minimuotoisesti huomenna. Onneksi jo kesällä tilatut tarjoilut kamulta onnistui siirtää ja...vielä kerran siirtää. Nyt voin vain raahautua paikalle ja olla hetken aikaa yön kuningatar. 

Valoa viikonloppuun! 


0 comments