Juhannus 2026

Juhannusraporttia ollos hyvä:



Tehtyä:

- syötiin aika sopivasti. On se syöminen yhdessä vaan ihanaa. Uusia perunoita oli onneksi tarpeeksi, hyvä niin, koska uusien perunoiden suhteen more is more.
- yhdessäolo ja jonninjoutava (ja juuri siksi niin tarpeellinen) höpsöttely perheen kanssa
- ylenpalttista saunomista ja uikkailua
- perinteinen juhannusbingo, jonka pääpalkinnon voitti tänä vuonna minä! En koskaan voita mitään, nyt onni potkaisi - pitäisikö lotota?  Arvostan myös, että voiton hetkellä siskon mies soitti taustalle Dallas tunnarin - tällaiset pienet yksityiskohdat ovat just meidän perheen juttu :D
- korttipelejä n 5 kpl, en voittanut yhtään.
- kesän kaunein ja lämpimin päivä osui juhannuspäivälle
- saimme kuulla taas mökkinaapurin O Sole Mio- serenadin juhannuksena niin kuin joka vuosi. 
- mökkinaapuri Kullervoa ei näkynyt enää mökillä, hyvä niin. Epäilemme, että omistajat ovat vaihtuneet. En ole pettynyt.
- 1 luettu kirja
- 5 kpl rantaleppiä karsittu
- monta pitkää koiralenkkiä





Vähennettyä:
- somettaminen, tätä lisää

Juhannuksen harmitus:
- kolhaisin autoon kivat skraidut, mökin portti oli (ehkä) jotenkin siirtynyt oudosti 3 cm vasemmalle - damn. Onneksi kolhut tuli sille puolelle, jossa on jo aiemmat viirut
- reidestäni löytyi ei niin pieni punkki - se on virallista, vihaan punkkeja 

Kulutettua:
- noin 3 kg uusia pottuja (suomalaisia!)
- roséviiniä ja kuivaa kuoharia sopivasti
- yksi savustettu lohi 
- taivaallista grilliruokaa 
- esikoisen valmistama naudan ulkofile 1 kg ekaa kertaa, ja onnistuminen 4 +/5
- välimeren orzo-pasta­salaatti x 3
- silliä 1 prk
- herneitä 2 litraa 
- mansikka-täytekakku 1 kpl
- 12 litraa erilaisia limppoja ja vichyjä 
    
Kiitos juhannus 2026. Olit perinteinen ja hyvä niin, jotkut asiat ovat ja pysyvät.




0 comments