Tätä minusta ei (ehkä) tiedetä - Amy Schumerin tapaan

Luen tällä hetkellä amerikkalaisen stand up- koomikon, käsikirjoittajan  ja näyttelijän Amy Schumerin "elämänkertaa" nimeltään Tyttö, jolla on alaselkätatuointi (Viisas elämä 2022). Amy on mun girlcrush ja yksi ehdoton lempparileffani on Amyn "I feel pretty", jos et ole nähnyt kannattaa ehdottomasti tsekata. 

Kirja on höpsö, välillä räävitön ja ihanan avoin. Amy saa mut heti puolelleen huumorillaan, brutaalilla rehellisyydellään, rohkeudellaan ja rajattomalla rakkaudella perhettään ja ystäviään kohtaan. Kirjan intiimit paljastukset eivät olleet mun juttu, mutta toisaalta ne eivät pilanneet lukukokemusta. Summa summarum Amy on nokkela, riemastuttava, rohkea ja ehdottomasti taistelija. Hän näyttää olevan elämässään onnellisessa paikassa juuri nyt ja olen onnellinen hänen puolestaan.

Tykästyin myös kirjan "tätä minusta ei tiedetä"- lukuun, se inspiroi mut kirjottamaan oman tyylisen "paljastuskimaran" Amy-tyylisesti. Ollos hyvä!

- en ole allerginen millekään ruoka-aineelle, mutta kiwin syömisestä suussa kutittelee

- lempiruokani on ainakin kesällä kasvisnyytit uusien perunoitten kanssa, kasvispizza, lämminsavulohi & uudet perunat, vuohenjuustosalaatti, feta-melonisalaatti ....ja muutaman kerran jokin hyvä piffi

- en ole koskaan kokeillut huumeita, enkä kokeile. 

- en ikinä, ikinä hyppäisi benji hyppyä. En koe pienentäkään tarvetta kokeilla moista, vaikka kuinka hypyn jälkeen kokisin voittaja-oloa! 

- mulla on hyvä suuntavaisto ja pärjään erinomaisesti kartturina esim ulkomaanmatkoilla

- teeskentelin flunssaa koulussa (muistaakseni lukion 2.luokalla), jottei mun olisi tarvinnut juosta Helsingin koulujen yleisurheilukilpailuissa Olympia stadionilla. Oikeasti olin krapulassa, koska olin bilettämässä edellisenä iltana Kynällä. Juu ja varajuoksija tuurasi!

- lempirunoni on Aulikki Oksasen "Syvällä Metsässä", kylmät väreet menevät aina kun tämän kuulen (klik). Tämä luettakoon hautajaisissani. Toinen suosikkini on Katri Valan Kukkiva maa.  

Elää, elää, elää!

Elää raivokkaasti elämän korkea hetki,

terälehdet äärimmilleen auenneina,

elää ihanasti kukkien,

tuoksustansa, auringosta hourien –

huumaavasti, täyteläästi elää!

Mitä siitä, että kuolema tulee!

Mitä siitä, että monivärinen ihanuus

varisee kuihtuneena maahan.

Onhan kukittu kerta!

On paistanut aurinko,

taivaan suuri ja polttava rakkaus,

suoraan kukkasydämiin,

olemusten värisevään pohjaan asti! _ Katri Vala_

- olen katsonut The Royal Tenenbaums - elokuvan ainakin 20 krt.

- pidän huulistani ja niillä on kiva pussata (ai mitä se on?  :))

- tunnen vetoa miehiin, jolla on parta tai sänki ja/tai vähän vatsaa. Ja huumorintaju ja sydämen viisaus on myös se juttu.  :D

- en osaa sanoa, milloin olen saanut elämäni makeimmat naurut, mutta tod näk olin tuolloin siskon kanssa. Ehkä n. 45 v yhteinen historia auttaa...

- en osaa meditoida, mutta haluaisin oppia. Ylivilkas mielikuvitus ei vaan ole siinä kiva kumppani.

Iloa kesäviikkoon, murut!



4 comments

  1. Amy Schumerin stand up keikkoja olen katsellut Netflixistä ja tykkään myös hänen leffoistaan. Ihanan aidon oloinen julkkis.
    Mukavaa loppuviikkoa sinulle Taru <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Amy on kyllä loistava, kandee ottaa seurantaan myös hänen IG tili. Iloa kesäviikkoon Outi <3

      Poista
  2. Jotenkin ihana teksti. Amy Schumer on riemastuttava tapaus kaikkinensa.

    Minusta on muuten hienoa, että luet runoja ja oikeasti mietit niiden sisältöä. Minä en ole oikein koskaan runoihin perehtynyt, enkä esimerkiksi osaa nimetä mitään lempirunoa, enkä osaa runoja ulkoa. Tai yhden osaan: Vaikka taivaalta sataisi puukkoja, tulen luoksesi antamaan suukkoja. Vaikka yö ois sysimusta, et jää vaille rutistusta. - Uppo-Nalle -

    No, on siinäkin tärkeä viesti, että ehkäpä se sitten on lempirunoni. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä Amy on riemastuttava ja ehdottomasti asennenainen. Kandee tsekata mm. HBO:n Expecting Amy, hän on siinä täysin paljaana esim raskauspahoinvointia ja liitossaan väärinkäsityksiä potevana naisena. Mäkään en ole runoihminen, mutta muutama lemppari mulla on ja niitä luen yhä uudestaan ja uudestaan. Olisi kiva olla enemmän runo-ihminen!

      Toi Uppo-Nallen runo on muuten mulle tuttu ja vallan ihana <3
      Puss, nähdään pian!

      Poista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!