Viikkoraportti

 Viime viikolla:

- sain maailman parhaita uutisia työn jatkosta v. 2024 loppuun asti. Niin happy ja helpottunut!!  Ilmassa oli samalla suuren urheilujuhlan tuntua, joten juhlistimme asiaa poikien kanssa tilaamalla kotiin nepalilaista ruokaa. 

- ihana uutinen olisi myös lihaa ja verta oleva oikea poikaystävä. Koska olen tilannut universumilta hyväsydämisen, huumorintajuisen ja luotettavan poikaystävän, liityin FB:n Sinkut luontoihmiset ryhmään. Ei tämä ole keltään pois, yrittänyttä ei laiteta jne.  

- itkeskelin 1 h 5/7 päivää viikosta. Eräs tuttava sanoi, että mun pitää kovettaa itseni, mutta en ole samaa mieltä. Mielestäni kaikkien tunteiden pitää tulla ulos, elää ne, käsitellä ne  (esim itkeä, kirkua, hakata tyynyä jne)  ja sitten voi jatkaa taas matkaa henkisesti kevyempänä...ehkä myös vahvempana. Ja mikä onkaan parempaa, kun itku ...loppuu. Se helpotus ja  hormonien vapautuminen. 

- aloin orastavasti suunnitella huhtikuista 50 v reissua parhaassa naisenergiaseurassa. Tulee varmasti ihanaa!

- selvisi, että molemmat pojat saivat kesätyöpaikan, jippii hurraa! Koska itse olen ollut kesätöissä 15 vuotiaasta lähtien (ja sitä ennen jaoin mainoksia), musta on hemmetin tärkeää, että pojat oppivat työn ja rahan arvon.    

- alkoi ärsyttää se, että vain yhdet farkut menevät kiinni, hiukan on näköjään tullut talvikiloja. Jotain on tehtävä. En toki turvaudu mihinkään ihmedietteihin. Eivät sovi naiselle, joka ei lue aina edes käyttöohjeita.  Ei siis karppaamista, mutta vähän skarppaamista. Olen yrittänyt lisätä salaattien/keiton syömistä lounaalla välillä onnistuen välillä en.....pikku hiljaa baby steps, en lupaa mitään, mutta yritän!

- ihastuin HM uusiin astioihin, mutta erityisesti tuo ihana iso sitruuna/raitakuosinen tarjoilulautanen oli just mun näköinen, mutta loppuunmyyty. 


- tätä on odotettu. IMDb-arvosanalla 8,8/10 HBO Maxin ylistetyimpiin sarjoihin lukeutuvan Successionin neljäs tuotantokausi alkoi eilen. Silkkaa nautintoa!

VIIKON AJATUS: 



VIIKON KÄSKY: Äänestäkää hyvät ihmiset äänestäkää! 

Eeva Kolun IG postaus:

Oon kuullut useamman kommentin, jossa joku ei aio äänestää koska ”kukaan ei aja just tätä mulle tärkeää juttua x” tai ”en ole kenenkään kanssa samaa mieltä kaikesta”. Sellaista ehdokasta, joka ajaisi just mun asiaa tai jonka kanssa olisi samoilla linjoilla kaikesta, ei ole! Paitsi jos itse lähtee ehdolle.

Mulle on ylipäätään tärkeää, että eduskunnassa istuu ihmisiä jotka ei aja just mun asiaa vaan myös mua heikommassa asemassa olevien asiaa. Mulla on jo kaikki ihan kivasti.

Kaikissa puolueissa on paljon huonoa, mutta äänestän sitä jonka käsitys hyvästä maailmasta on lähimpänä omaani. Löysin ehdokkaan joka on fiksu, humaani, haluaa torjua luontokatoa ja ymmärtää taloudesta enemmän kuin minä. Näissä vaaleissa se riittää mulle.

Muistathan että se ääni jonka jätät käyttämättä ei vain jää käyttämättä. Se voi myös olla hiljainen tuki jollekin ihan karseelle tyypille, joka edistää kaikkea sellaista mitä et haluaisi maailmassa enempää nähdä.

Valoa viikkoon!


5 comments

  1. Super paljon onnea työn jatkumisesta ja poikasten kesätöistä. Talvikilot - tuttua juttua... :D Kävimme eilen äänestämässä ennakkoon. Oli kätevä äänestää kirjastossa käydessä. Mahtavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut työn jatkumisen johdosta, hyvä sinä, jee! Ihan mahtavaa myös, että pojat sai kesätöitä. Noita asioita kannattaakin vähän juhlistaa. Olen sitä mieltä, että tietyssä määrässä itkeminen on puhdistavaa ja tekee ihan hyvää <3
    Ihanaa viikkoa sinulle Taru <3

    VastaaPoista
  3. Onnittelut työpaikan jatkumisesta! Tunteiden tarkoitus on kai tulla tunnistetuiksi, joten itkeminen on aivan ok. Ihmiset purkavat tunteitaan eri lailla ja siksi on vaikea sanoa, että toisen tapa olisi väärin.
    Hieno tuo Eeva Kolun IG-postaus.

    VastaaPoista
  4. Ihan mahtavia työpaikkauutisia! Olen iloinen teidän kaikkien puolesta <3.

    VastaaPoista
  5. Ihania uutisia! Mahtavaa että sulla on pitkä pätkä töitä varmistunut ja hienoa, että pojat ovat saaneet kesätöitä!

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit! Parhautta päivääsi!